Rally, elfel å kyla!


Det blev elfel i en maskin på jobbet, 63A matning... Vi trodde att någon svetsade under oss, men ljusbågen kom från maskinen. Säkringen löste aldrig ut, men det blev härdsmälta i styrboxen!


Småkyligt på vägen hem! C:a 18:00 en bit från Åsele.


Var å kollade på rally förra helgen. Vore kul att ha en riktig systemkamera... Typ Canon EOS 450D.

Har fått elfel i huset. Cirkulationspumpen stod stilla, var +7'C i källaren. Lyset i hallen samt datarummet är borta. Hade nyss hit en elektriker som snabbt konstaterade att en fas på inkommande är borta. Har ringt EON så det borde bli fixat idag.

Bilen inte trasig...

.. längre. Det var "ganska" enkla fel.

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

Var VNT:n på turbon som kärvade. Funkar bra nu efter en stunds manuell motionering. Datorn klagade alltså på att laddtrycket inte var nog högt på lågvarv.
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
Fasen så pinsamt... det var en säkring till bromsljuset som gått. Trodde jag kollat och dubbelkollat men tydligen inte.

Å pelletsbrännaren hade stannat igår när jag kom hem från jobbet *grrr*. Beror väl på att jag inte sotat ur pannan på c:a 2 veckor..hehe. Det har varit kallt nu (nedåt -29*C) och den har bränt upp lite över en halv storsäck sedan nyår. Det tog över 4 timmar att värma upp pannan igen från 22 till 75 grader. Ska nog bygga pelletsförråd av oljetanken framöver. Ett rejält förråd, som tömmer sig själv utan att man måste dit å krafsa ner pellets.

Trasig bil igen...



17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-00 - - Readiness: N/A

 "Engine workshop" har börjat blinka i instrumenteringen. Det brukar tyvärr betyda verkstadsbesök. Jag fick fram några felkoder som lyder "laddtryckskontroll negativt värde, intermittent" samt att bromsljuskontakten ger orimligt värde. Usch å fy. Inatt åker man å jobbar igen, känns faktiskt lite tungt.

RSS 2.0