Dämpare


Före:
Dämparna jag skrev om tidigare, ska sanningen fram så är de egentligen original till Zündapp KS50. Mopedgrejor med andra ord, med obefintlig dämpning och riktigt mjuk fjädring. Men.... för 300kr/paret + frakt ska man vara tyst.





Efter:  HPG Racing fjäderben från en Polaris IQ Shift. Tog 2-3 timmar att bygga om fästena samt prova ut rätt geometri. Skillnaden i körupplevelse är obeskrivbar. En väg jag förut höll gångfart längs för att inte ha sönder nåt, kan jag nu köra så fort jag törs.. Dämparna sväljer alla stenar och gropar  :-)

Hälsade på Olle på verkstan och tillverkade lite smågrejor. Han frågade:
 "-Varför ruusa du?"
"-Jaamen...."
"-Hehe jaa ok dum fråga.."  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0